101 doelen in 1001 dagen

Begonnen op 15 januari 2011 - Day Zero is 16 oktober 2013

Momenteel zijn er 10 van de 101 doelen afgerond!
Er zit 65 euro in de spaarpot!

zaterdag 5 maart 2011

#8: De 'P' en een korte WC update

#8: Prince of Persia


Omdat we nog even gebruik mogen maken van de gratis Film1 aanbieding proberen we dus zoveel mogelijk films te kijken die daarop uitgezonden worden. Ik niet zoveel, maar mijn vriend heeft zowat elke film al gezien terwijl ik 's avonds werkte. We gaan het abbonement verder niet betaald verlengen, dat vinden we iets te duur, maar elke premiere die we nog mee kunnen pakken, pakken we dus nog mooi even mee.



Voor vandaag was dat: Prince of Persia, the sands of time.
Ik kende het vooral van het spelletje vroeger op de computer. Geweldig dat je zo kon springen en vliegen in die game! De verhaallijn is heel leuk opgezet met een verrassende wending op het einde.

De sfeer in de film is ook hetzelfde als die in het spel, vooral het vliegwerk van de acteurs past erg bij het originele spel. Dat maakt de film ook wel gelijk af, want de special effects zijn ook al verbluffend.

Wat ik eigenlijk het leukst aan de film vind, is dat onder andere door Walt Dinsey is geproduceerd. Dat zie je terug in de special effects, maar vooral eigenlijk aan de acteurs. Ze zijn echt een verpersoonlijking van een tekenfilmfiguur zoals Disney ze neer zou zetten. Vooral de slechterik (de kale in de foto) lijkt echt zo de slechterik uit 'Aladin' te zijn, met dezelfde gelaatstrekken en uiterlijke kenmerken. Heel apart! Ook prinses Tamina is duidelijk gecast op haar gelijkenissen met andere disney-prinsessen.

Hoewel films kijken voor mij altijd wat moeilijk is, ik heb er eigenlijk geen geduld voor, was het met deze film geen moment vervelend. Het is geen geweldig script a la tarentino, of dat de film een enorme discussie kan veroorzaken. Het is gewoon een lekkere zaterdagavondfilm die mooi in elkaar zit en je nog weet te boeien ook! Prima dus!

#54 de wc grondig aanpakken
As we speak hebben we vandaag de tweede stap gezet naar een mooiere wc: alle muren zijn WIT! Het vieze creme is eraf en het oog is alleen een leeg canvas geworden. Tijd voor wat nieuws! Nu nog even nadenken wat ik voor een schildering ga maken daar!
Op het lijstje staat nog:
- Het houtwerk wit
- Een nieuwe wc borstel
- Een nieuwe witte wc bril
- De accessoires
- De muurschildering

Er zit voortgang in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten